Dinsdag 5 Februari 2013 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Willem en Wilma - WaarBenJij.nu Dinsdag 5 Februari 2013 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Willem en Wilma - WaarBenJij.nu

Dinsdag 5 Februari 2013

Door: Wlma

Blijf op de hoogte en volg Willem en Wilma

05 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Dinsdag 5 Februari 2013

Vanmorgen zijn we om 07.20 uur opgehaald met een bus vanaf het Hotel.
Omdat Willem nog een antibioticakuur heeft en hij daardoor last heeft van zijn darmen, zijn
wij samen met de auto achter de bus aangereden, zodat we als het nodig is een sanitaire stop kunnen maken.
Nadat wij diverse mensen hebben opgepikt zijn we langs een kustweg naar Glenchory gereden.
Onderweg nog even gestopt voor een paar mooie foto's.
Na ongeveer een uur In Glenchory aangekomen, bleek dat we pas over 6 uur de eerste sanitairestop hadden en dat duurt voor Willem te lang.
Het is ook nog eens zo dat we een soort surfpakken aan moesten trekken plus twee truien een windjack, waterschoenen en een zwemvest omdat het maar 1 graad is!
Moet je je voorstellen dat je snel naar de wc moet, en je zoveel werk hebt voordat je alles uit hebt.
Toen besloot Willem niet mee te gaan, heel erg balen, heel jammer.

Nadat wij alle kleding hadden aangetrokken gingen we met de bus naar de plaats waar de Jetboat lag.
Daarmee gingen we de rivier stroomopwaarts op met een geschatte snelheid van plm. 50/60 km/uur door een diepte van maar 10 cm.
Hij maakte vele scherpe bochten om rotsen te vermijden, spannend was dat.
Voor de fun maakte hij ook nog een paar keer een draai van 180 graden, super gevoel.
Toen we niet meer verder konden varen omdat het te rotsig werd, keerden we om en raasden met een bloedgang de rivier stroomafwaarts af.
Ging heel snel en was erg leuk.
De boot bracht ons naar de plek waar de funkajaks lagen. Wij kregen eerst instructies en daarna kregen we met z'n drieën een kajak.
We gingen de rivier stroomafwaarts af, door enkele stroom versnellingen en ondiepe stukken. Natuurlijk kwamen we een keer vast te zitten maar doordat het ondiep is konden we makkelijk uitstappen en trokken de boot naAr het diepere gedeelte van de rivier.
We voeren inclusief instructeur met 4 kajakken. Een koppel uit Zwitserland en een stel Japanners.
Aardige lui. Maar roeien konden ze niet, waren direct moe of draaide rondjes of bleven ver achter.
We zijn na verloop van tijd aan wal gegaan voor een lunch op een prachtige plek.
Ze hadden klaptafels neergezet met diverse broodjes die je zelf kon beleggen met rauwkost en kaas, brie, worst enz. Daarna was er cake en fruit, koffie, thee, choco en frisdrank.
Zeer goed verzorgd dus.
Na een uurtje weer in de kajakken gestapt voor een geweldige tocht door de kloven, net een paradijs, je geloofd je ogen niet.
Trouwens de hele tocht was weer uniek, zie foto's.
Teruggevaren naar de plek waar de bus ons verder bracht.
Daarvoor nog even de funjacks opgerold en op de aanhanger gelegd.
Toen begon de bussafari, door de rivierbedding, die voornamelijk droog ligt, op enkele plekken na. Bij die plekken gaf de chauffeur gas en stuiterde de bus, voor je gevoel kwam hij met vier wielen los van de grond, door het water over de dikke keien.
Dat was even een gilmomentje!
We kwamen langs plekken waar weer een deel van de film "Lord of THE Rings" was opgenomen.
Ik ga als we thuis zijn die film toch nog eens bekijken, als het goed is moeten we diverse locaties nu herkennen.
Om 17.00 uur waren we weer terug bij de start, waar we gelukkig die kleding weer konden uittrekken.
Toen terug naar Queenstown om Willem van ons avontuur te vertellen.
Gelukkig had hij ook het e.e.a. ondernomen.
Hij is gaan absailen vanaf de top van een berg, door het bos naar beneden.
Daar is een mooie foto van gemaakt, die ik helaas niet op de ipad kan zetten.
Morgen, woensdagochtend voor ons, gaan we richting Dunedin.
Daar blijven we 1 dag en gaan dan naar Christchurch om daar zondagmorgen heel vroeg het vliegtuig te pakken naar Kuala Lumpur en daarna naar LangKawi voor nog enkele dagen zon, zee, strand en rust.
Daarover later meer.
Tot de volgende mail, dit zal wel even duren want we weten niet of er in het volgende Motel wel internet mogelijk is.

Wat hier zo bijzonder blijft is dat er km 's lang alleen maar bergen zijn met bomen begroeid en prachtige meren, maar GEEN enkel huis of hotel of dorp. Ongelofelijk alleen maar natuur, waar vind je dit nou, ergens anders zouden er allang toeristische attracties zijn, Hotels en meer van dat soort dingen.

• 05 Februari 2013 - 11:30

Astrid:

Wat een mooi verhaal, wat is het daar prachtig!!!, toch mooi dat we zo kunnen meegenieten,

lfs astrid vanuit een koud Nederland

• 05 Februari 2013 - 16:13

Simone:

Mooi allemaal hoor. Jammer voor Willem maar gelukkig kan hij zichzelf ook goed vermaken en heeft hij ook wat leuks gedaan !
    Hier alles goed.

...

15 Februari 2013

Vrijdag

14 Februari 2013

Wat we vandaag hebben gedaan.

14 Februari 2013

Woensdag 13 Februari 2013

12 Februari 2013

Dinsdag 12 Februari 2013

10 Februari 2013

Zondag 10 Februari 2013
Willem en Wilma

Reisverslag van ons met Bert en Henny naar Nieuw Zeeland en Maleisie. Op 14 januari gaan wij een reis maken met z'n vieren. Eerst gaan we naar Kuala Lumpur en daar zullen wij eerst 3 dagen verblijven. Hier gaan wij het een en ander bekijken. Daarna gaan wij door naar Auckland op het noorder eiland van Nieuw Zeeland. Hier heeft Bert een vriend wonen die wij gaan bezoeken. Willem en Bert gaan hier ook een motortocht maken met hem. Na hier een aantal weken te zijn verbleven gaan wij naar Langkawi. Hier gaan we lekker ontspannen en zonnen in een resort. Daarna gaan wij weer naar Kuala Lumpur en vanuit hier gaan we terug naar huis.

Actief sinds 02 Nov. 2012