Vrijdag - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Willem en Wilma - WaarBenJij.nu Vrijdag - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Willem en Wilma - WaarBenJij.nu

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Willem en Wilma

15 Februari 2013 | Maleisië, Langkawi Islands

Vrijdag

Vanmorgen zijn we gewekt door de telefonische wekdienst.
Wij moesten vroeg op, om 06.45 uur omdat we gaan snorkelen.
Rond acht uur kwam ons busje voor rijden en bracht ons naar Kuah, waar de boot klaar lag om ons naar eiland te varen op ongeveer een uur uit de kust.
Daar aangekomen werden we met een watertaxi van de boot gehaald en naar de wal gebracht.
Op dat moment was het erg rustig, er waren nog bijna geen mensen aan het snorkelen.
We liepen het wat in en deden de snorkels op en gingen drijven.
Wat ik toen zag was zo mooi, wat een prachtige vissen, groot en klein, maar vooral erg mooi van kleur.
Het duurde niet lang voordat een bepaald soort vis mij even duidelijk maakte da ik in zijn territorium kwam, hij beet in mijn been.
Niet heel hard maa wel heel gemeen. Dit gebeurde ook bij de rest.
Het was toen even bedenken wat nu te gaan doen, gewoon door zwemmen of aan de kant blijven.
Nou we zijn toen door gezwommen en het werd ook veel dieper, waardoor we geen last meer van die pestkoppen hadden.
Hier zag je veel koraal, waar de meest mooie vissen tussen zaten, gestreept, paars, met gekke vormen en hele scholen met grote vissen zwommen zo onder je door.
E toen.......haaien, een stuk of 4 waarvan de grootste ongeveer 1 meter was en de rest wat kleiner.
Inschrijven me dood, wie kan nu zeggen tussen de haaien te hebben gezwommen.
Ik wee niet wasvoorschrift soort dit was, maar ze hadden blijkbaar geen honger en lieten ons met rust.
Het was zelfs zo dat de kleintjes gewoon in het ondiepe zwommen tussen de kinderen door.
Wat een ervaring, en Bert heeft met een onderwater camera opnamen gemaakt waarvan we op dit moment nog niet weten of ze gelukt zijn.
Het was op een gegeven moment wel lachen, ik zag Bert met de camera heel snel achter de haaien aan zwemmen om ze te filmen, het is nu eens de omgekeerde wereld, niet de haaien achter ons aan maar wij achter hun.
Na enige tijd blek dat er veel meer botenmet Japanners en Chinesen aankwamen en toen werd het minder leuk.
Het was in een mum van tijd net een mierennest, zo vol k het water dat wij er uit zijn gegaan. Het water werd troebel en je zag niet meer zo veel.
Maar wat we hebben gezien was geweldig.

Dit was de een na laatste dag van onze reis.
Morgen naar huis.
We vliegen pas s avondspits om half tien en zijn zondagmorgen om half zeven op Schiphol.

Misschien tot morgen.

• 15 Februari 2013 - 14:50

Gretha:

hey luitjes,

dit zal waarschijnlijk het laatste berichtje zijn.
    maar wat beleven jullie geweldige dingen,ook spannende.hahahaahahaha.
    vallen de wonden mee van die beet??
    wat een rotding.
    die haaien zullen wel gedacht hebben,wat krijgen we nou?

ben ook benieuwd of de opnamen onder water gelukt zijn.
    we wachten in spanning op jullie verhalen.
    goeie vlucht en een veilige thuiskomst voor jullie morgen.
    tot snel,

xxx gretha

• 15 Februari 2013 - 16:34

Speulmantjes:

Ik heb nog nooit zo vaak achter de computer gezeten als nu met jullie avontuur.
    Wij willen jullie nog een keer bedanken voor de inzet om maar steeds weer een verslag en fotos te maken en het door te sturen naar ons en de anderen, bedankt.
    Nu ik dit mailtje maak, is het bij jullie alweer 23.30 uur, dus lekker uitrusten voor die lange laatste etappe.
    Wij wensen jullie een mooie vlucht en een behouden thuiskomst a.s. zondagmorgen. Misschien kennen jullie geen Nederlands meer na 5 weken daar, dus HAVE A GOOD FLIGHT en 20 februari a.s. word deze Albert......................: ja 70.

• 16 Februari 2013 - 14:04

Astrid:

Lieve Willempie en de rest...

Wat heb ik de afgelopen 5 weken genoten van je verhalen en foto's, geweldig
    Jullie hebben het volgens mij fantastisch gehad.... enne nu naar huis, een hele goede
    vlucht terug en alvast Welkom Thuis.

Het is wel weer fijn om je weer te zien en te spreken

lfs Astrid

Verslag uit: Maleisië, Langkawi Islands

Genieten

...

15 Februari 2013

14 Februari 2013

Wat we vandaag hebben gedaan.

14 Februari 2013

Woensdag 13 Februari 2013

12 Februari 2013

Dinsdag 12 Februari 2013

10 Februari 2013

Zondag 10 Februari 2013
Willem en Wilma

Reisverslag van ons met Bert en Henny naar Nieuw Zeeland en Maleisie. Op 14 januari gaan wij een reis maken met z'n vieren. Eerst gaan we naar Kuala Lumpur en daar zullen wij eerst 3 dagen verblijven. Hier gaan wij het een en ander bekijken. Daarna gaan wij door naar Auckland op het noorder eiland van Nieuw Zeeland. Hier heeft Bert een vriend wonen die wij gaan bezoeken. Willem en Bert gaan hier ook een motortocht maken met hem. Na hier een aantal weken te zijn verbleven gaan wij naar Langkawi. Hier gaan we lekker ontspannen en zonnen in een resort. Daarna gaan wij weer naar Kuala Lumpur en vanuit hier gaan we terug naar huis.

Actief sinds 02 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1937